Kolik stojí založení e-shopu

Tipy pro začínající podnikatele: kolik stojí založení e-shopu?

Čísla se mohou samozřejmě radikálně lišit. Ale budeme předpokládat, že za zřízení internetového obchodu chcete dát co nejméně. V tom případě nežádejte e-shop na míru, ani si nepořizujte nějakou opensource šablonu, jejíž dolaďování vás bude ve finále také stát i několik desítek tisíc. Ideální bude, když si vyberete pronájem e-shopu.

press news media

Proč si vybrat pronájmové řešení?

  • budete mít e-shop hned
  • odpadnou vám starosti s komunikací s programátorem a dalšími odborníky
  • spustíte e-shop s téměř nulovými náklady
  • ideální pro začínající e-shopaře, kteří si ještě nejsou zcela jisti, jak je podnikání v oboru e-commerce bude bavit
  • můžete si vybrat z několika šablon a ty si přizpůsobíte pro své podnikání
  • ovládání je jednoduché a intuitivní, navíc neustále modernizované, takže váš e-shop bude vždy in

I v případě pronájmového řešení budete potřebovat vymyslet název domény a zaregistrovat ji, hosting vám zajistí firma, u níž si budete e-shop pronajímat. V České republice je jedničkou na trhu Shoptet.

Cena domény: průměrně kolem 200 Kč za rok

Pronájem e-shopu: podle ceníku, je možnost i e-shopu zdarma do 10 položek

Budete potřebovat sklad nebo kamennou prodejnu?

Tuhle otázku také nemusíte rozlousknout hned. Ale je pravda, že lidé mají rádi, když je zboží skladem, zkrátka neradi čekají. Češi často nakupují na poslední chvíli, zároveň vždy chtějí mít zboží co nejdřív. Lhůta dodání, která je třeba několik dní, je dokáže od nákupu odradit.

Pokud však nechcete hned zpočátku investovat do všeho, nebo nemáte místo na skladování, nakupte to, co se prodává nejvíce, případně jakmile budete mát za sebou pár týdnů provozu, se podle toho zařiďte.

press news media

Je mnoho internetových obchodů, které ji nemají, a nijak jim to nevadí. Ale když prodáváte věci, které je lepší nejdřív zákazníkům ukázat, prodejna bude dobrou volbou. I podle statistik jsou u nás osobní odběry velmi oblíbené – Češi rádi ušetří na dopravě, někteří se také bojí posílat peníze předem kvůli podvodům.

Tip: I když nebudete mít hned kamennou prodejnu, určitě doporučuji vyjít off-line – jakkoli se prezentujte, uspořádejte workshop, večírek, piknik pro zákazníky.

Vymyslete texty, které prodávají

I zde si dejte záležet, ať jsou texty lidské. Investice se vám vrátí. Určitě si zaplaťte copywritera, v psaní se vyzná a bude to fungovat. Popis musí v zákaznících vyvolat potřebu, musí umět vyřešit jejich problém, poradit s nákupem… Zapomeňte na kopírování od jiných a přepisování textů od výrobce.

Taky fotky mějte vlastní, alespoň u nejdůležitějších produktů.

Bez marketingu to nepůjde

Facebook, Instagram, PPC reklama, e-mailing… vše je v dnešní době důležité. I sociální sítě jsou nutností, zvlášť, když jsou na nich vaši zákazníci. Je čistě na vás, jaký marketingový kanál zvolíte. Zkuste investovat do několika najednou a uvidíte, který vám a vašemu produktu nejvíc vyhovuje. Počítejte s investicí do PPC reklamy a remarketingu – když nechytíte návštěvníka, který váš produkt zrovna poptává, odchytí ho s největší pravděpodobností konkurence.

Většina e-shopů si platí nějakou sumu také na srovnávače zboží a vyplácí se jim to. Srovnávač totiž navštěvují právě ti lidé, kteří jsou rozhodnutí nakupovat a už mají otevřené peněženky.

Rada na závěr: Než se do všeho pustíte, napište si všechno na papír. Ideálně, když si připravíte byznys plán – rozvrh, podle kterého budete postupovat. Mrkněte taky na skvělého průvodce pro e-shopaře Můj první e-shop.

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

PRwebs.cz

Profi-články.cz

Profolio.cz